Dorcas komt van 30 oktober t/m 6 november in actie voor Oost-Europa. De verschrikkelijke oorlog in Oekraïne schokt de hele wereld. Deze koude maanden moeten de meest kwetsbare mensen kiezen: hout voor de kachel of een maaltijd? Niet alleen in Oekraïne zelf is de nood hoog. Ook de inwoners van buurlanden Moldavië en Roemenië weten soms niet wat ze moeten doen. De prijzen voor voedsel stijgen enorm en dat bij een inkomen van vaak maar een paar tientjes per maand.

In heel Nederland doen komende week duizenden vrijwilligers mee aan de Dorcas Voedselactie. Dat is hard nodig om vooral ouderen te helpen aan een nieuw houvast. Wij kopen ter plekke voedsel in en maken er pakketten van. Die zijn bedoeld als eerste stap. Maar ook daarna laten we mensen niet los. Wij helpen mensen bij het vinden van nieuwe doelen en we bouwen met hen aan een gezonde toekomst.

We helpen bij de onderlinge verbinding tussen mensen; zorgen voor trainingen en nieuw werk. Zo zullen de inkomsten groeien en zijn voedselpakketten uiteindelijk niet meer nodig.

Geeft u ook voor voedsel? De folder met verdere info en QR-codes vindt u op de kerkbank; op de website van de kerk en op de scipio-app. En daarnaast nog tot 6 november bij de Dekamarkt.

Meer informatie is te vinden op www.dorcasvoedselactie.nl.