We mogen weer terugkijken op een zeer geslaagde editie – de 6e! – van onze jaarlijkse Kunst- en Tuinroute. Het was met recht een DIJK van een route. De motivatie voor de evangelisatiecommissie om dit te organiseren is steeds overeind gebleven: ´De kerk naar buiten´. Het is een prachtige manier om op een heel open manier elkaar te ontmoeten en te genieten van ieders creativiteit. Met dank aan God voor gekregen gaven en talenten.
Ook dít is evangelisatie.

Fantastisch om op iedere locatie de gastvrijheid te ervaren en het enthousiasme te zien waarmee deelnemers – exposanten én bezoekers – contact met elkaar hadden over de tuinen en over het tentoongestelde. Ook dit jaar was er weer veel variatie in kunstzinnige uitingen.
Schilderijen, etsen, tekeningen, glas, keramiek, beelden, foto’s, textiele werkvormen (van quilts tot vogelhuisjes van textiel!), poppenhuis, ja, één Andijker had zelfs takken van de berk in zijn tuin verzaagd tot leuke figuren.

Mooi om ook eens blij gestemd de aula, met een fraaie expositie schilderijen en etsen, binnen te kunnen stappen en om te worden rondgeleid in het RIBW-wooncentrum aan de Piet Kistemakerstraat.
En natuurlijk geen Kunst- en tuinroute zonder muziek: in de kerken (orgel, gitaar, zang) en langs de weg (trekharmonica).

Ook onze kerk trok veel bezoekers. Niet alleen deelnemers aan de route, ook passanten die aangetrokken werden door de ‘kerk open’ borden op en aan de dijk. Iedereen werd gastvrij ontvangen op het terras voor de toren, waar ook een kraam met Israëlproducten aanwezig was. Binnen was er gelegenheid tot het beklimmen van de trappen in de toren om, boven gekomen, van het uitzicht te genieten. De kerkzaal was te bewonderen en, met dank aan de organisten, kon naar orgelmuziek worden geluisterd.

Al met al was het een heerlijke dag. Waarbij wij zowel bij de voorbereidingen als de dag zelf Gods zegen over de organisatie mochten ervaren.

Fotoalbum Kunst- en Tuinroute 2016